Geografi PMR SMKDPB

Geografi PMR SMKDPB

Tuesday, March 15, 2011

Pendahuluan

Pendahuluan.
Menyatakan perkara-perkara berikut dalam satu perenggan :

1. Nama kawasan kajian
2. Sebab-sebab pemilihan kawasan kajian
3. Tempoh masa kajian dijalankan

contohnya :
Kajian yang telah saya laksanakan ialah mengenai Pencemaran Alam Sekitar di kawasan Jalan Parit Mesjid, 82000 Pontian Johor. Kawasan ini saya pilih kerana ia adalah dipersekitaran kawasan rumah / tempat tinggal saya atau Kawasan ini saya pilih kerana ia adalah laluan harian saya ke sekolah pergi dan balik sepanjang hari persekolahan atau Kawasan ini menjadi pilihan saya kerana SMK Dato' Penggawa Barat tempat saya belajar berada di hujung jalan parit mesjid dan dalam linkungan kawasan kajian iaitu 5km persegi. Tempoh masa yang saya ambil ialah selama 20 minggu / 5 bulan / antara bulan Februari hingga bulan Julai 2011.



No comments:

Post a Comment