Geografi PMR SMKDPB

Geografi PMR SMKDPB

Tuesday, May 24, 2011

ASPEK 9 - RUMUSAN

  • Rumusan keseluruhan tentang dapatan kajian meliputi semua objektif kajian :
  1. Jenis Pencemaran Alam Sekitar di sepanjang jalan Parit Mesjid.
  2. Punca PAS di JPM
  3. Kesan PAS di JPM
  4. Cadangan Mengurangkan kesan PAS di JPM
  5. Penerapan nilai murni atau unsur patriotisme oleh penduduk
Contoh :

Secara kesimpulannya dari hasil kajian yang telah saya lalui......., Pada keseluruhan kajian yang telah saya laksanakan......., Secara konklusinya dari semua dapatan kajian yang telah saya lakukan........., Saya berpendapat, rumusan keseluruhan dari hasil kajian yang telah saya laksanakan......, Setelah siap melaporkan dapatan kajian yang saya lakukan di sepanjang jalan Parit Mesjid, saya dapati........,

..sambungan.. nyatakan beberapa jenis PAS yang berlaku di sepanjang JPM dan sebutkan puncanya sepertimana yang dilaporkan dalam dapatan kajian. Buat dalam bentuk ayat.

Perenggan kedua :
nyatakan kesan dan pendapat anda mengatasi masalah tersebut sepertimana yang dilaporkan dalam dapatan kajian dalam bentuk ayat.

Perenggan penutup :
terapkan nilai murni mengikut pandangan anda oleh penduduk JPM. Nyatakan harapan dan azam anda untuk memajukan JPM di masa hadapan.

1 comment:

  1. Ayat yang cikgu beri adalah contoh dan boleh diajdikan pedoman mengarang, namun cikgu tidak mahu meniru bulat-bulat.

    Sila hantar respon / komen di ruang ini jika tidak faham.

    ReplyDelete