Geografi PMR SMKDPB

Geografi PMR SMKDPB

Tuesday, January 24, 2012

SALAM SESI 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua calon PMR sesi 2012 khasnya kepada pelajar-pelajar cikgu yang mengambil subjek Geografi di tingkatan 3.
Syukur, tahun ini cikgu diberi amanah dan kepercayaan untuk mengajar semua kelas tingkatan3 iaitu 3 Anggerik, Angsana, Cempaka, Cemara, Dahlia, Kenangan, Kekwa dan Mawar. Semuanya berada di blok Bakti kecuali 3 Mawar yang berada di blok Aman. Perhatian penuh harus ditumpukan pada kalian kerana bukan sahaja pelajar-pelajar tingkatan 3 berada di hadapan pejabat, berdekatan dengan bilik guru, di atas bilik guru disiplin dan menjadi tumpuan orang luar yang datang ke sekolah, malah anda adalah prioriti sekolah dalam pencapaian kecemerlangan akademik.
Justeru itu, cikgu ingatkan pada semua agar berikan tumpuan kepada sukatan pelajaran Geografi tingkatan 3 semasa dalam kelas dan berikan komitmen 100% untuk pelaksanaan Kerja Kursus Geografi ( KKG ).
Nota dan latihan dalam buku log merupakan dokumen penting untuk sokongan markah pada peperiksaan dalaman. Mutu kerja tulis dan respon para pelajar semasa P&P dijalankan akan menjadi aset penting ketika pelajar merayu atau mohon pertimbangan anjakan gred markah dalam peperiksaan dalaman. Ingat tu !!.
Semoga mendapat kerjasama dari semua dan beroleh keberkatan dalam pelajaran. Amin.

Guru Geografi anda

1 comment: